Sorry...


Dåligt med bloggande, men va fan, orka...

Jag jobbar, jag skakar rumpa hela nätter i Napa och jag chillar på stranden... En helt okej vardag ändå.
Trivs som fan på jobbet i Kiosken, än så länge iaf. Superskönt gäng, verkligen. Den här veckan ska jag dock jobba i Umi, men sen kommer största delen av sommaren spenderas i Kiosken. Gillar Umi också, men Kiosken är ändå Kiosken... Jag jobbar ute (vilket dock är ganska varmt och värre kommer det bli, men ändå, jag gillart iaf), jag kan vara mig själv bland gästerna, jag kan härja med resten av personalen... Det är helt enkelt inte så noga nere i Kiosken, och det passar mig ganska bra. :P Aaa, blir inte riktigt lika mycket bus och härj när våran boss George är där dock. Då uppför vi oss som änglar, men det går över så fort han har gått... Och när Kiosken är fullsatt blir det inte heller lika mycket härj och bus, men det är bara för att då finns det helt enkelt inte tid. Jävlar vad man får springa. Hade det inte vart för att jag får äta vad jag vill och hur mycket jag vill av det vi säljer i Kiosken hade jag fan kommit hem fitare än fitast! Nu kommer jag nog snarare rulla när jag kommer hem istället...
Det som är lite tråkigt med Kiosken är tiderna, nio timmar framåt från klockan halv nio, tio, halv tolv eller tolv. Vilket betyder att man inte kan göra något annat den dagen, hinner inte göra något innan man börjar och när man slutar är solen borta och man är ganska så trött av att ha jobbat hela dagen i värmen... Men har ju iaf minst en ledig dag i veckan som man kan äventyra på.

Den här veckan jobbar jag som sagt i Umi och schemat ser ut såhär;

Mån: Day off
Tis: Day off
Ons: 15.00-24.00
Tors: 15.00-24.00
Fre: H/D 19.30-23.30 (Half day)
Lör: 15.00-24.00
Sön: Day off

Ganska soft vecka men det sura är att om man är ledig mer än en dag i veckan eller bara jobbar halvt pass drar dom det från ens semesterdagar, inte så kul. Så den här veckan har två och en halv dag av mina tio semesterdagar försvunnit fast jag inte ens bett om ledigt... Så det känns ju rätt kasst. Vill ju spara min dagar om det t.ex skulle komma en snygging och hälsa på mig...


Strandmys...

 

Partey...

 

 

// J.


Kommentarer
Postat av: Mört

Tänkte bara påminna dig att jag inte alls är avundsjuk.. Bara så du vet.. :)

2011-05-25 @ 16:59:51
Postat av: Jonas

Snygg vet jag inte om jag håller med om men kommer gör jag ju självklart!! Minst 2 veckor iaf... Du får helt enkelt sjukskriva dig om du inte har nån semester kvar :) Det är ju typ bara 7 veckor kvar eller nått =) Hörs i morgon babe nu blir det sängläge för mig. Usch jag saknar dig alldeles för mycket <3

2011-05-25 @ 22:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0